Nya ELLE

Alexandra

Men vilken häftig bild!

Ha en toppen fredag!

kramar

2010-02-05 | 14:46:25 | http://alexeys.blogg.se/
Johannah

Hej! Tack så mkt för din kommentar :)

Jag stod också i ett vägskäl i mitt liv och visste ingenting om vad jag skulle göra.. jag har bara haft massa ströjobb, och var ganska trött på det. Så jag kände att jag ville plugga vidare för att ta mig någonstans, utbilda mig till något yrke. Jag var först inne på att plugga till sjuksköterska, men kände att det inte riktigt var jag - just med den vårdande biten. Så hittade jag den utbildningen jag går nu, vilken är en KY-utbildning på 2 år. I grunden blir man medicinsk sekreterare/läkarsekreterare, men det finns så mycket mer man kan bli. Så jag kände att det här var jag. Inom hälso-och sjukvård fast med mer administrativ inriktning :) Jag tyckte utbildningen var så bred och man har liksom inte bara ett val när man går den, man får en himla bred kompetens. Vi pluggar just nu en del politik och juridik om hur hälso och sjukvård är uppbyggd osv. Finns ett par undersköterskor som läser denna utbildningen som känner att dom vill jobba inom samma område men ändå med något nytt. Kan verkligen rekommendera denna utbildning. Trots att jag bara gått sen i december :) Trivs jättebra =) ett tips är att gå på ett vägledningssamtal med en studie&yrkes-vägledare.. de var så ja kom fram till va jag vill göra.. =) Kram kram

2010-02-06 | 10:26:20 | http://lifeasjohannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTAR:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter.

/>


RSS 2.0