Fler fina doppresenter

Maja

Ska du inte skaffa en bärsele då? så han kan få somna till dina steg. Så kan du få saker gjorda samtidigt :-)



Jag tror inte att en liten bebis "lär" sig att somna själv för att man låter hen skrika i sängen, jag tror enbart hen känner en enorm frustration och ensamhetskänsla. Varför kommer ingen när jag gråter?



Det här är ett känsligt ämne, jag vet. Och jag vet även att det givetvis är upp till varje förälder att avgöra vad som funkar så om du tycker jag snackar goja nu så radera kommentaren :-)



Men det gör lite ont i hjärtat på mig. Det är ingen maktkamp, det handlar inte om att "ge sig" om man tar upp sitt ledsna barn och vaggar hen till sömns, eller lägger sig tillsammans med hen och låter hen somna tryggt bredvid.

Och jag vet att du Therese inte lät honom ligga och gallskrika utan att bry dig, det är inte vad jag tror eller på nåt sätt vill påskina.



Med de är små så oerhört kort tid. Det går så fort, och jag lovar att spädbarn som har svårt att somna själva inte kommer ha det problemet när de är äldre. De lär sig att somna själva tids nog. Kanske när de är lite äldre och kan förstå att mamma och pappa faktiskt finns kvar ändå, vilket en liten bebis inte vet eller förstår när den skriker och inte får gehör. Jag tror bara att det lämnar en förvirrad och förtvivlad bebis som känner sig övergiven, och som ja, troligtvis kommer att "lära sig" att somna själv, inte för att hen är trygg i det, utan för att hen till slut inser att det inte är någon idé att bli ledsen, för det kommer ändå ingen.

2012-02-02 | 16:56:51
Tess

Hej Maja!

Oj oj det var absolut inte så det gick till! Han skrek inte eller var ledsen. Utan man lägger ner honom och så tittar han på en...- Mamma....ta upp mig igen. Han ler lite och skrattar...Sedan tittar han på snutten och ögonen går i kors på honom. Sedan ger han ifrån sig ett gnäll...Mamma...ta upp mig istället så jag får somna hos dig. Sedan ner med näsan igen och håller på och grejar och grejar och grejar lite till i sin säng.

Så han ligger ABSOLUT INTE och skriker själv...då hade jag tagit upp honom. Utan han somnade efter att ha grejat och grejat i sängen.

Så inga tårar eller ngt sådant...bara en massa grejande. :)

En liten envis herre som säger...jag ska inte somna jag ska inte somna...:)



Ser nu hur dumt jag skrivit i texten....det var inte så det va utan han va vaken i en och en halv timme...o han somnade kanske på tio minuter. :)



Kram till dig

2012-02-02 | 17:15:38
Blue Velvet - Vegas mamma

Åh så fina saker! Ett sånt tåg vill jag också ha till Vega fast med bokstäver på.

2012-02-02 | 17:30:13 | http://bluevelvet.nu
Maja

Hahaha, ja här ser man ett bra exempel på hur fel man kan förstå när man läser en text ;-)



Det där grejandet och ordnandet brukar Hjalmar också hålla på med, buffa ner sig i kudden, dyka upp med huvudet igen, titta sig omkring, ut med nappen och in med näven, o.s.v. även fast han är jättetrött.

2012-02-02 | 18:29:34
Blue Velvet - Vegas mamma

Vad roligt och höra att fler små barn heter Vega..

2012-02-02 | 22:26:19 | http://bluevelvet.nu
sanna -saos.blogg.se

Åh vilka fina! :)

2012-02-02 | 23:26:36 | http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTAR:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter.

/>


RSS 2.0