Vad tror ni?

Meg

Klart du kan måla om den. Men det är väldans jobbit kan jag berätta. Du får nog räkna med minst 4 strykningar. Jag har målat om en hel bokhylla till en kompis. Den var furu färgad. Fick måla 5 ggr. :-/ Sen beror det på vilket material...det måste ju slipas lite...i alla fall matta ner ytan..menar så det inte är tunn faner som släpper eller så man inte slipar igenom. Men den blanka ytan måste väck.

Jag rekkommenderar att måla med en lacknafta baserad färg, de flyter i regel ut mycket bättre, och sen med rulle....många tunna lager blir bättre än om man fuskar och tar för tjockt från början. :-) Lycka till Therese, och hör gärna av dej om det är nåt du undrar över.

Kram

2010-08-29 | 19:29:35
Tess svarar

Meg...tack för tipset. :) Jag kanske skulle ge mig på det. Kanske...för det hade varit fint med vitt istället. :)



Kram

2010-08-30 | 09:48:30 | http://tessbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTAR:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter.

/>


RSS 2.0