Måndag - ny vecka.

Trivsamma förändringar

Sv; Ja, jag vann en fin tunika från Me&I för 26 kr! Ordinarie pris tror jag ligger på 250-300 kr.

Peeeerfect =)



Intressant ämne du tar upp ang bebisar o rutiner. Jag låter Ebba göra lite som hon vill just nu. Men hon är också duktig på att sova bra på nätterna. Somnar mellan 20-22 och sover 6 timmar innan det brukar vara dags för mat igen. Men däremot sover hon i princip ingenting på dagarna, så det blir inte så mkt gjort här hemma...

Frågade BVC sköterskan om rutiner o hon tyckte Ebba fortfarande var för liten för att försöka styra henne.



Ha en fin kväll, kram

Trivsamma förändringar

Sv; Jo det är klart man har lite rutiner. Man får väl testa sig fram och se hur det funkar allt eftersom. Alla kan ju inte köra efter en o samma mall eftersom vi som föräldrar önskar oss olika saker o prioriterar olika. Också är ju alla bebisar olika o utvecklas olika.

Jag tror allt löser sig med tiden, eller hoppas det iallafall ;-)

Blue Velvet - Vegas mamma

Tycker att Name it har så fina kläder!

2011-11-21 | 20:45:19 | http://bluevelvet.nu
Maja

Du har HELT rätt Therese, att varje förälder vet vad som är bäst för sitt eget barn! :-)



Och jag tror också att det är jättejättebra med rutiner för barn, speciellt läggdags-rutiner för då vet barnet vad som gäller och det kan bli en mer harmonisk och lugn läggstund.



Men jag tror också att just de första månaderna är det jätteviktigt att lyssna på och följa bebisens signaler. Hjalmar har också (och har haft sen han bara var några veckor gammal) full koll på vad som är natt och dag. På natten sover man, punkt slut. Han är en underbar bebis på den punkten. Han somnar för natten nån gång vid 22-tiden, och sover sedan till ca 07-08 på morgonen, med ett par amningstillfällen under natten. Men då är det verkligen bara vakna till- gny lite- äta- somna om.

Nätterna jag fått gå uppe med honom och vagga går att räkna på en hand... och det var när han var precis nyfödd och mjölken inte runnit till.



Men för att återgå... just det här med själva insomnandet, att han somnar vid bröstet, tror jag inte spelar så stor roll i sammanhanget. Lenny kan ju kanske göra övriga rutiner (bad, massage, blöjbyte, pyjamas etc) och sen tar du bara sista lilla biten, d.v.s en stunds amning då han tankar både trygghet och mat inför natten :-)

2011-11-21 | 22:37:05 | http://virvelsyster.blogg.se/
Maja

Just det, skulle ju också säga att under Hjalmars ynka 3 månader här hos oss så har han hunnit ändra somna-taktik rejält! Han var likadan som du skriver att Vilde är- d.v.s behövde närheten och amningen för att kunna somna. Gärna skulle man vagga honom lite, gå runt och gunga eller så.



Men nu! Nu är det tvärtom. På kvällen vid 22-tiden ammar jag honom, och när han ätit färdigt släpper han bröstet och börjar gnälla. Då är det bara till att lägga ner honom i hans säng, ta på täcke och så blir han tyst, nöjd och somnar på 5 sekunder! Nu vill han inte alls somna i famnen, utan verkar bara vilja vara ifred ;-)

2011-11-21 | 22:40:17 | http://virvelsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTAR:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter.

/>


RSS 2.0