Söndag {16/10}

Trivsamma förändringar

STORT grattis till er fina gosse!

Så fina kläder.



Ebba sover i vagnens mjuklift, och den har vi emellan oss i sängen på nätterna. Vi lägger den även i vaggan här i tv-rummet på dagtid, så hon sover i samma "säng" hela tiden. Det har funkat bra för oss. Men visst blir hon kinkig ibland när vi ska gå o lägga oss och behöver ta upp henne o ha henne hud mot hud en stund för att hon ska bli nöjd.



Har läst och hört att man ska ha bebisarna nära sig så de "tankar närhet" under dagarna. Då brukar de lättare gå med på att sova själva på nätterna.

maria

vår dotter har sovit bredvid mig i vår säng fram tills igår. och hon är 6 veckor.



gör vad som känns bäst för er :)

2011-10-17 | 16:13:30 | http://mariaberglund.blogspot.com
Maja

Klart han ska ligga hos er! Samsovning har många positiva effekter, och när bebisen visar så tydligt att han vill ligga hos er så tycker jag att det är självklart att han ska få det.



Hjalmar sov hos oss den allra första tiden, men sov ganska oroligt och blev lite förvirrad över att ligga nära mig och känna lukten av mat hela tiden. Nu sover han i sin säng precis bredvid vår säng, och vaknar ca 3 ggr/natt och vill äta, sen lägger jag tillbaka honom i hans äng och han sover lugnt vidare.

2011-10-17 | 22:15:11
Blue Velvet - Vegas mamma

Vega sov hos oss i början och ibland när hon är väldigt ledsen skall hon ligga på mitt bröst och sova, och helst med en tutte i munnen. Och efter att ha legat trång och tryggt i din mage så är det klart att det känns ensamt och STORT att ligga själv i en "stor" säng/vagga. Jag själv tyckte att tryggheten kom före allt annat med Vega och därför valde jag att låta henne sova hos oss/mig, och gör det även idag fast hon är 6 veckor.

Gör det som känns rätt för er, så blir nog lillen nöjd och glad.

2011-10-18 | 00:39:32 | http://bluevelvet.nu
[FOTOBLOGG] o livet med ADD Uppmärksamhetsstörning

vill bara säga att jag skaffat en ny Kategori på min blogg där jag kommer lägga upp bilder på Wilde som jag tagit! (:

om det inte är okej så tar jag självklart bort kategorien igen (:

http://shadowzplay.blogg.se/category/wilde-ola-nilsson.html

2011-10-18 | 11:52:06 | http://shadowzplay.blogg.se/
Malin

Julia har sovit i egen säng sedan vi kom hem från BB, det är en av sakerna jag håller hårt på faktiskt, ska börja i egen säng och sedan när hon vaknar och äter på morgonen så får hon flytta över till oss. har funkat kanon!

Du, var väldigt försiktig med att använda babysitter fram tills den lilla är 4-5 veckor, bebisar rygg och nacke är inte färdigutvecklade för den positionen när dom är så pass små som Wilde är nu.

Hoppas allt är bra annars! Funkar amningen bra? kram

2011-10-18 | 23:26:02 | http://classyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTAR:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter.

/>


RSS 2.0