Vill ha sååå mycket!

Anonym

Köpte vår nespresso maskin precis innan jul. Maskinerna är väl mer eller mindre samma. Alltså kaffekappslarna är ju det som avgör smak å vilken mängd vatten du har. Sedan den du tittar på skummar ju mjölk vid sidan av, å det är ju bra om man vill ha. Nespresso har inte chai. Vi har en större espressomaskin som vi valde bort till plats för nespresso, det vi tycker om med nespresso är att man kan välja smak inför varje kopp iom kapslarna. Inte lika lätt med en större maskin man häller i bönor. Vi är nöjda.

( vet inte om detta hjälpte dig ngt :). )

2012-01-05 | 12:21:30
mrs Sessan för Lifestyleblogs.se

Åhhh vi älskar våran Citiz & Milk.

Jag hade en Krups som man med steamer & kaffe av malda bönor (mera proff maskin), den var så jobbig att rengöra steamern på, sölig med kaffepulvret som skulle pressas i den där manicken, så jag lagade aldrig latte med den.



Det tog oss två år att bestämma oss före vi köpte vår & vi vägde massa för & emot.



Det finns ju många maskiner med kapslar, men jag är kräsen & tycker inte att kapslarna du får köpt u matbutiker/elektronikbutiker har samma kvalitet som Nespresso´s. Minus är att man måste planlägga inköpen av Nespresso kapslarna mera kanske med beställning på nätet eller om du bor i närheten av en Nespresso store. Men totalt tyckte vi det var bättre än dålig smak på kaffet ;)

Mjölkskummaren är GENIAL! Så lätt att använda & inte minst RENGÔRA.



Jag lagar Chai latte :D Lagar bara stark Chai te som vanligt & så skummar jag mjölk i skummaren ;)

Blir nog godare än om jag hade lagat den med kapsel.



Tror absolut inte du vill ångra om du köper denna. Jag känner flera som haft andra märken som bytt till denna när dom smakat nespresso kaffet.

Styr definitivt undan maskiner med mjölk kapslar för dom smakar jätte sött & äckligt :p



Lycka till & hoppas det var till någon hjälp



//Sessan

2012-01-05 | 13:07:39 | http://sessanochprinsessan.com

Kommentera inlägget här:

NAMN:

MAIL:

BLOGG:

KOMMENTAR:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter.

/>


RSS 2.0